Sunday, October 23, 2016

Airis - arissa luv and life kenali ubat dan kesihatan , ventamol






+

Ruangan ni Khas Untuk rujukan aku sendiri sebagai seorang ibu yang Kadang-Kadang terlupa nama UBat atau Minuman / makanan yang sepatutnya aku ambil atau sediakan Untuk aku sefamili. Boleh juga dijadikan sebagai bahan rujukan santai Untuk párrafo pelawat el blog ini kecik. Insya Allah, dari sehari ke sehari aku Akan actualización perkara-perkara berkaitan UBat / Kesihatan kat sini Nanti vosotros. 100 PLUS EDGE - Wajib ada masa Anak-anak demam dan CIRIT-birit atau muntah. Kiranya ini pengganti Garam aire Yang Yang berbagai Perisa médico biasa bagi tu (TAPI tak SEDAP). Anak kalau dah demam, mesti NAK yang SEDAP je. Jadi, 100 de borde más ni aku Amat sarankan. Botol heksagon berbentuk, boleh beli kat-mana mana 7 once (RM2.70) atau kedai mesra Petronas (RM2.80). Smecta - Ubat palidez kalau populares Anak-anak kena CIRIT. Rasanya tak berapa SEDAP, macam kapur gitu dan manis sikit. Biasanya aku campur dentro de susu Anac. Tapi kalau CIRIT anak dah bien sikit, aku detener Terus dan continuar aje dengan PROLACTOR nan SEDAP mujarab TAPI ma PROLACTOR - Antara UBat palidez berkesan kalau anak terkena CIRIT-birit dan muntah. Selepas dibancuh, kena guna sampai Habis (Sekitar 1-2 Minggu je). Kena sentiasa simpan dentro PETI Sejuk. Incluso kalau Farmasi dah bancuh, dorang Akan bekalkan AIS dentro siclos Plastik tu Supaya masa kita dentro perjalanan pulang, PROLACTOR sentiasa Sejuk. Orang selalu cakap vitagen sama macam PROLACTOR ni tapi aku tak Setuju. Sebabnya bila Anak-anak minio vitagen (warna putih) atau Yakult ke, CIRIT tetap berlaku dan Makin teruk. Makanan komersial tu takkan PROLACTOR sama dengan. PROBIOTIK LABB 512 JANIPRO - Berbentuk kapsul, bagus Untuk Anak-anak yang kena CIRIT (yang dah boleh Telan UBat bentuk kapsul). Orang dewasa juego de palabras boleh guna. bila tableta berbentuk, debido UBat juego de palabras ni lama agak (boleh simpan hingga 2 Año) KAOPEC - Ubat Untuk CIRIT-birit. Kalau anak perempuan aku nan susah makan Smecta ma, Inilah aje yang boleh guna Dentinox - Ubat ni Untuk anak yang kembung perut. Kalau anak muntah atau CIRIT, biasanya mudah kembung perut dan doktor Akan bagi UBat ni. Rasanya agak menta berangin macam Flixonase - Ubat ni Untuk kurangkan atau buang kahak. Sembur kat hidung 2x sehari, memang berkesan Untuk kahak Anak-anak clara. Batuk Anak-anak juego de palabras Akan baik. Agak Mahal UBat ni rupanya INHALER - Anak yang ada asma bronquitis atau yang teruk, Inilah yang Akan de Dapat. Tapi kalau de Dapat Amik gas, Lagi bagus PREDNISOLONA - Ubat esteroides ni aku atau anak de Dapat bila kahak dah TERLALU LAMA bertapa kat-paru paru. Kadang-Kadang dipanggil jugak UBat Alahan. Tapi doktor Amat jarang bagi sebab Kesan esteroides memang tak bagus Untuk jangka panjang Mucosolvan - Ini UBat Untuk clara kahak yang biasa aku de Dapat. Tapi aku Lebih Suka yang jenis bancuh dengan aire sebab Lebih mujarab iaitu Fluimucil SINGULAIR - Ada 2 jenis. tableta jenis dan gránulos. Kalau Anak-anak Kecil yang tak reti kunyah / hisap, médico BAGI Akan gránulos bentuk. UBat ni penting Untuk cairkan kahak. Kahak kalau terlalu lama, Boleh buatkan Anak-anak kena bronquitis dan asma Ini SINGULAIR jenis tableta Clarityne - Kalau Anak-anak selsema teruk atau ada resdung, aku ambil UBat ni. Sekali sehari je guna. Kalau dewasa, tableta berbentuk Cafergot - UBat migraña yang biasa diambil oleh suami. Tak Perlu tidur juego de palabras masih en dengan baik ni UBat. Tapi kalau de Dapat tidur, Lagi baik. Biasanya diambil sekali dengan Cataflam (UBat sakit tahan) dan SIBELIUM Sebelum ni suami selalu ambil Ponstan médico TAPI marah sebab UBat tu boleh rosakkan Buah Pinggang kalau Terus Amalkan. Sejak dari ma, doktor ganti dengan Cataflam yang fungsinya sama Ini SIBELIUM yang aku cakap tadi ma, Khas Untuk migrain Voren - Aku prefieren UBat berbanding ni punggung jenis paracetamol. Sebabnya, bila Anak-anak demam panas yang agak paracetamol teruk, dah bila ambil jenis makan, aku kena tunggu sampai 5-6 atasco de baru boleh masuk UBat punggung jenis PARACETAMOL atau camarón de agua dulce balik UBat demam jenis makan ni. Tapi kalau ada Voren, lepas makan PARACETAMOL juego de palabras masih tak Jalan, aku boleh guna Voren ni dentro de un tempoh yang dekat. Sekitar 2 atasco de boleh juego de palabras. Walaupun jarang berlaku KES demam panas tahap teruk gini, aku kena espera. Boleh dikatakan, aku hampir tak pernah ambil UBat punggung jenis ni PARACETAMOL UBat punggung jenis PARACETAMOL FIEBRE DE FRÍO - Ada macam-macam jenis pasaran kat. Gama de juego de palabras agak Mahal sekarang. Aku tratar je ok jenama Guardián ni. Takde juego de palabras beza. FIEBRE DE FRÍO dan Byebye FIEBRE juego de palabras bien TAPI Mahal sikit LAH. penting Yang, tak mudah tanggal. Aku lupa jenama apa yang mudah tanggal dari Dahi / badán Canaco Canaco-ma Danzen - Ubat ni bengkak Untuk. Agak penting stok UBat ni kat rumah aku sebab mudah susutkan bengkak Gusi atau apa-apa bengkak saja. Wanita yang lepas bersalin biasanya de Dapat UBat ni VENTAMOL - Kadang-Kadang médico panggil salbutamol. UBat Batuk kahak yang selalu bagi médico. Tapi kalau dah jumpa doktor Pakar, aku takkan de Dapat UBat ni TAPI digantikan dengan FLIXANOSE + JARABE DE LA PAZ. Takde istilah VENTAMOL dentro Kamus doktor Pakar buat Anak-anak aku. Tapi bila bekalan FLIXANOSE dah Abis, aku ambil GAK UBat ni. Huhu ... URAL - Ubat Untuk kencing lawaskan. Masa aku kena kencing berdarah, memang bagus URAL ni ZYRTEC - Ubat selsema yang kecik mujabrab TAPI. UBat yang mengantuk dan buat kita tidur ni palidez Aku Suka coz Lebih mujarab berbanding UBat selsema de Más PARIET - GAVISCON Selain, Aku Suka jugak ambil UBat gastrik ni




No comments:

Post a Comment